Všeobecné obchodné podmienky internetového obchodu (e-shopu) www.parfio.sk.
Článok I.
Vymedzenie pojmov
- Prevádzkovateľom internetovej stránky (e-shopu) je GEMMY, s.r.o. so
sídlom K Surdoku 9, 08001 Prešov, IČO: 44058055, DIČ: 2022560540, IČ DPH:
SK2022560540, spoločnosť zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu
v Prešove, oddiel: Sro, vložka č.: 19859/P. Kontaktný e-mail je info@parfio.sk, číslo účtu:
IBAN: SK64 7500 0000 0040 0613 6724 (ČSOB, a.s.) a kontaktné
telefónne číslo 0918 919 713.
- Predávajúcim je GEMMY, s.r.o. so sídlom K Surdoku 9,
08001 Prešov.
- Dodávateľom tovarov a služieb ponúkaných v e-shope www.parfio.sk je GEMMY, s.r.o. so sídlom
K Surdoku 9, 08001 Prešov.
- Kupujúcim je každý návštevník e-shopu, ktorý prostredníctvom e-shopu
vytvoril objednávku. Pre účely zákona č. 102/2014 Z. z. sa spotrebiteľom
rozumie fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej
zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania
alebo povolania.
- E-shopom je počítačový systém umiestnený v sieti internet
s verejným prístupom, ktorý umožňuje objednávanie tovarov alebo
služieb.
- Tovarom alebo službou sú všetky produkty zverejnené na stránkach
e-shopu.
- Objednávka vzniká potvrdením procesu objednávania v e-shope výberom
tovarov alebo služieb kupujúcim vrátane kompletného vyplnenia
objednávkového formulára.
- Kupujúci plne uznáva elektronickú komunikáciu predovšetkým
prostredníctvom e-shopu, e-mailovej komunikácie ako aj telefonickej
komunikácie.
Článok II.
Cena
- Všetky uvádzané ceny pri tovare sú konečné vrátane 20% DPH.
- Predávajúci je viazaný cenou uvedenou na stránke e-shopu v momente
vykonania nákupu.
Článok III.
Objednávka
- Objednávka vzniká potvrdením procesu objednávania v e-shope výberom
tovarov alebo služieb kupujúcim vrátane kompletného vyplnenia
objednávkového formulára. Pre korektné vybavenie objednávky je potrebné
vyplniť požadované údaje v objednávke a zvoliť si možnosti dopravy a
platby za objednaný tovar alebo služby.
- Kupujúci zaslaním objednávky súhlasí s cenou objednaných tovarov a
služieb a teda objednávka sa stáva pre spotrebiteľa záväznou.
- Potvrdením objednávky zo strany predávajúceho vzniká kúpna zmluva,
ktorú je možné meniť, rušiť alebo dopĺňať len na základe vzájomnej
dohody medzi kupujúcim a predávajúcim, ak zákon alebo iný právny predpis
neustanovuje inak. Potvrdením objednávky zo strany predávajúceho je
odoslanie tovaru.
- Kupujúcemu je po vytvorení objednávky v e-shope automaticky generovaný
e-mail s potvrdením prijatia objednávky e-shopom. Tento e-mail nie je
potvrdením tovaru v zmysle odseku 3. tohoto článku.
- Kupujúci je odoslaním objednávky viazaný k zaplateniu kúpnej ceny
objednaného tovaru.
Článok IV.
Platobné podmienky
- Za tovar a služby v e-shope je možné platiť nasledovnými spôsobmi:
- platba na dobierku (kupujúci platí spoločnosti zabezpečujúcej prepravu
tovaru),
- platba na základe zálohovej faktúry – vopred, tovar bude expedovaný
po pripísaní peňažných prostriedkov na účet prevádzkovateľa.
- Poplatky za jednotlivé možnosti platieb sú uvedené v článku VI.
týchto Všeobecných obchodných podmienok.
Článok V.
Dodacie podmienky
- Predávajúci je povinný do 30 dní od vytvorenia objednávky zaslať
kupujúcemu tovar, ak sa nedohodli inak, alebo ak pri popise tovaru v e-shope
nebola uvedená dlhšia dodacia lehota.
- Ak je tovar skladom, je expedovaný podľa kapacitných možností v čo
najkratšom čase.
- Ak sa v objednávke nachádza viacero tovarov a služieb a časť z nich
nie je skladom, predávajúci informuje kupujúceho o možnostiach
čiastočných dodávok.
- Spolu s tovarom je kupujúcemu zasielaný návod ako i ostatné doklady a
dokumenty k tovaru, ktoré sú súčasťou originálneho balenia tovaru od
výrobcu tovaru.
- Faktúra (daňový doklad) nie je súčasťou dodávky. Faktúru je
zasielaná elektronicky na emailovú adresu uvedenú kupujúcim.
- Za miesto plnenia sa považuje miesto, do ktorého je tovar dodávaný.
- Predávajúci realizuje dopravu ku kupujúcemu prostredníctvom:
- Slovenskej pošty
- Predávajúci si vyhradzuje právo realizovať doručenie iným spôsobom,
ako je uvedené v tomto článku, o tejto skutočnosti je povinný informovať
kupujúceho.
Článok VI.
Poplatky za prepravu, balné a možnosti platieb
- Pri platbe vopred na bankový účet na základe zálohovej faktúry, sú
poplatky za platbu nasledovné:
- pri doprave Slovenskou poštou s doručením do 2 pracovných dní po
expedícii zo skladu predávajúceho – ZDARMA,
- Pri platbe na dobierku (kupujúci platí pri preberaní tovaru):
- pri doprave Slovenskou poštou s doručením do 2 pracovných dní po
expedícii zo skladu predávajúceho – ZDARMA.
- Predávajúci sa môže s kupujúcim dohodnúť aj na inom ako štandardnom
(vyššie uvedenom) postupe pri zasielaní tovaru alebo služieb ako aj na
cenách za tieto služby.
- Predávajúci môže zaslať tovar, ktorý je okamžite dostupný
kupujúcemu, a zvyšnú časť objednávky doručí dodatočne v zákonnej
lehote, avšak za predpokladu, že kupujúcemu nebude účtované žiadne
dodatočné poštovné, okrem toho, ktoré bolo započítané
v objednávke.
Článok VII.
Prevod vlastníckeho práva
- Vlastnícke právo prechádza z predávajúceho na kupujúceho momentom
vyplatenia plnej ceny za predmet kúpnej zmluvy.
- Na tovar alebo službu, kde ešte nedošlo k prevodu vlastníckeho práva
(nie je uhradená plná suma objednávky), nie je možné uplatniť
reklamáciu.
Článok VIII.
Storno kúpnej zmluvy
1. V prípade tovaru alebo služby, ktoré sú vyrábané na zákazku
podľa špecifických požiadaviek kupujúceho, je možné uplatniť storno
objednávky do 24 hodín od uzavretia kúpnej zmluvy.
Článok IX.
Právo spotrebiteľa vrátiť tovar bez udania dôvodu a poučenie
spotrebiteľa
- Spotrebiteľ má na základe zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane
spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy
uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov
predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len ako
Zákon) podľa ustanovení § 7 a nasledujúcich právo odstúpiť od kúpnej
zmluvy do 14 kalendárnych dni odo dňa prevzatia tovaru. Ak predmetom kúpnej
zmluvy je dodanie tovaru, spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy aj pred
dodaním tovaru.
- Spotrebiteľ je povinný, ak chce toto právo využiť, osobne doručiť
písomné odstúpenie od kúpnej zmluvy najneskôr v posledný deň určenej
lehoty na kontaktnú adresu predávajúceho alebo toto odstúpenie odovzdať na
poštovú prepravu najneskôr v posledný deň lehoty na adresu, ktorá je
uvedená v kontaktoch. Spotrebiteľ je povinný po oznámení o odstúpení od
zmluvy zaslať alebo doručiť osobne predmet zmluvy od ktorej odstupuje, spolu
so všetkou dokumentáciou – napr. originálom faktúry, návodom a inou
dokumentáciou k tovaru, ktorá mu bola doručená spolu s tovarom, najneskôr
však do 14 dní odo dňa odstúpenia (§10 ods. 1 Zákona). Odporúčame
kupujúcim, aby si vyhotovili pre vlastnú potrebu kópiu faktúry a tovar
zasielali doporučene a ako poistenú zásielku. Na odstúpenie od zmluvy
môžete využiť nasledovný formulár: „Odstúpenia od kúpnej zmluvy“ (pdf), v ktorom je
potrebné vyplniť minimálne údaje s označením * – hviezdičkou.
- Tovar nie je možné vrátiť na dobierku, takýto tovar nebude
prevzatý.
- Prevádzkovateľ e-shopu vráti zaplatené plnenie za tovar / službu
vrátane nákladov na dopravu v zmysle ust. §9 ods. 3) zákona č. 102/2014
Z.z. ako i nákladov preukázateľne vynaložených na objednanie tovaru do
14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy, avšak nemusí vrátiť
peniaze skôr, ako je mu doručený tovar alebo spotrebiteľ nepreukáže
zaslanie tovaru. To neplatí v prípade, ak predávajúci navrhol, že si tovar
vyzdvihne sám.
- Náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ.
- Právo na odstúpenie od zmluvy sa neuplatňuje pre tovary a služby, ktoré
sú vymedzené v §7 ods. 6 písm. a) až l) zákona č. 102/2014. Z.z.
- Spotrebiteľ znáša akékoľvek zníženie hodnoty tovaru, ktoré bolo
spôsobené jeho používaním nad rámec potrebný pre zistenie funkčnosti a
vlastností tovaru.
Článok X.
Práva a povinnosti zmluvných strán
- Za zmluvné strany sa pokladá predávajúci a kupujúci.
- Kupujúci je povinný:
- prevziať objednaný tovar,
- zaplatiť za tovar dohodnutú odplatu predávajúcemu,
- prekontrolovať neporušenosť obalu resp. aj samotný tovar pri jeho
preberaní.
- Predávajúci je povinný:
- dodať zákazníkovi tovar v požadovanej kvalite, množstve a
v dohodnutej cene,
- spolu s tovarom alebo dodatočne zaslať zákazníkovi všetky dokumenty
k tovaru ako napríklad faktúru za tovar, reklamačný list, návod na obsluhu
v kodifikovanej podobe slovenského jazyka.
Článok XI.
Ochrana osobných
údajov
Článok XII.
Náhrada škody pri neprevzatí tovaru
- Predávajúci má právo na náhradu škody (podľa ust. § 420 a nasl.
Občianskeho zákonníka), v prípade že si kupujúci objednal tovar, ktorý
nestornoval resp. neodstúpil od zmluvy a zároveň od dopravcu neprevzal tento
tovar alebo po výzve predávajúceho si v prípade zvolenia osobného odberu
tovar neprevzal v určenej lehote na odber. Týmto konaním kupujúci porušil
svoju povinnosť uvedenú v čl. X bod 2. písm, a), podľa ktorého je
kupujúci povinný prevziať objednaný tovar.
- Pri určovaní výšky náhrady škody predávajúci berie do úvahy
predovšetkým dopravné náklady a s tým spojené poplatky v prípade
zaslania tovaru, náklady spojené s balením, expedíciou a administráciou
objednávky, ako aj všetky ostatné náklady, ktoré mu vznikli s realizáciou
predmetnej objednávky a zároveň má právo si účtovať
i ušlý zisk.
- Predávajúci má právo neuplatniť si právo na náhradu škody alebo si
uplatniť toto právo len z časti.
Článok XIII.
Záverečné ustanovenia
- Predávajúci si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať tieto Všeobecné
obchodné podmienky a reklamačné podmienky aj bez predchádzajúceho
upozornenia kupujúceho. V prípade zmeny všeobecných obchodných podmienok
alebo reklamačných podmienok, sa riadi celý proces nákupu prostredníctvom
tých všeobecných obchodných podmienok, ktoré boli platné v momente
odoslania objednávky kupujúcim a tieto sú prístupné na internetovej
stránke predávajúceho.
- Neoddeliteľnou súčasťou týchto Všeobecných obchodných podmienok sú
aj reklamačné podmienky.
- Odoslaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že si prečítal Všeobecné
obchodné podmienky ako aj reklamačné podmienky a súhlasí s nimi.
- Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci
vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho
práva, má možnosť obrátiť sa na predávajúceho o žiadosťou
o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo
na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má v zmysle
§ 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských
sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov právo podať návrh na
začatie alternatívneho riešenia svojho sporu. Príslušným subjektom na
alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s prevádzkovateľom e-shopu
je Slovenská obchodná inšpekcia (www.soi.sk)
alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname
subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva
Slovenskej republiky (http://www.mhsr.sk/…orov/146987s),
pričom spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov
alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Spotrebiteľ
zároveň môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu
využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Informácie o poplatkoch za návrh nájde spotrebiteľ na internetových
stránkach konkrétneho subjektu alternatívneho riešenia sporov.
- Inak neupravené vzťahy v týchto všeobecných obchodných podmienkach,
ako v ich neoddeliteľných súčastiach (prílohách), sa riadia podľa
príslušných ustanovení predovšetkým Zákona č. 40/1964 Zb, Zákona č.
250/2007 Z.z., Zákona č. 102/2014 Z.z., Zákona č. 122/2013 Z.z., Zákona č.
22/2004 Z.z. ako aj Zákona č. 513/1991 Z.z.
- Tieto Všeobecné obchodné podmienky vrátane ich neoddeliteľných
súčastí nadobúdajú platnosť a účinnosť 1. apríla 2016.
Reklamačné podmienky
Využiť môžete aj online
reklamačný formulár
Reklamačné podmienky internetového obchodu (e-shopu) www.parfio.sk sú neoddeliteľnou súčasťou
všeobecných obchodných podmienok
- Reklamovať je možné len tovar, ktorý bol zakúpený u predávajúceho a
ktorý je vlastníctvom kupujúceho.
- V prípade, ak vlastnícke právo ešte neprešlo z predávajúceho na
kupujúceho, predávajúci si v zmysle platnej legislatívy uplatňuje právo
reklamáciu vybaviť až po úplnej úhrade v zmysle § 151a a nasl.
Občianskeho zákonníka.
- Ak je kupujúci spotrebiteľ (fyzická osoba, ktorá nekoná
v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo
povolania) na všetok ponúkaný tovar sa poskytuje záruka v trvaní
24 mesiacov, ak nie je pri tovare uvedené inak a postupuje sa
v zmysle Zákona o ochrane spotrebiteľa a Občianskeho zákonníka a týchto
reklamačných podmienok. Ak kupujúci nie je spotrebiteľom, postupuje sa
v zmysle ustanovení Obchodného zákonníka a záručná doba je 1 rok.
Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru od prepravnej
spoločnosti alebo priamo od predávajúceho, ak si tovar preberá kupujúci
osobne v deň jeho prevzatia.
- Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť bezodkladne u predávajúceho,
a to hneď po zistení vady.
- Zodpovednosť za vady sa nevťahuje na vady spôsobené nasledovným
užívaním:
- k vade došlo mechanickým poškodením výrobku spôsobeným
kupujúcim,
- nesprávnym zaobchádzaním s výrobkom, spôsobom iným ako bol uvedený
v návode na používanie,
- používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou,
chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzeného prostrediu tovaru,
- zanedbaním starostlivosti a údržby tovaru,
- poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním,
- používaním tovaru v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii,
všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi
alebo iným porušením záručných podmienok.
- Zo zodpovednosti za vady sú taktiež vyňaté vady, ktoré vznikli pri
živelnej pohrome.
- Zodpovednosť za vady sa nevzťahuje taktiež na bežné opotrebenie tovaru
(alebo jeho časti) spôsobené používaním tovaru. Kratšiu životnosť
výrobku nemožno považovať za vadu a nedá sa reklamovať.
- Reklamovaný tovar je potrebné zaslať na adresu predávajúceho uvedenú
nižšie (avšak nie na dobierku), alebo osobne ho doniesť na kontaktnú
adresu. Tovar je potrebné vhodne zabaliť, aby počas prepravy nedošlo
k poškodeniu tovaru a odporúčame tovar zaslať doporučene, prípadne ako
poistenú zásielku. K tovaru je potrebné pripojiť kópiu dokladu o kúpe
(faktúru) a popis vady alebo odporúčame priložiť vyplnený Reklamačný
formulár spolu s dokladom o kúpe. Reklamáciu je potrebné zaslať
elektronicky na adresu reklamacie@parfio.sk
alebo písomne (poštou) na adresu GEMMY, s.r.o., K Surdoku 9,
08001 Prešov
- Predávajúci potvrdí prijatie reklamácie a vydá kupujúcemu potvrdenie
o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme. Za deň uplatnenia
reklamácie sa považuje deň jej doručenia predávajúcemu. Ak nie je možné
potvrdenie doručiť ihneď, predávajúci ho musí doručiť bez zbytočného
odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie. Potvrdenie
o vybavení reklamácie bude zaslané písomne.
- Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď,
v zložitých prípadoch do 3 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické
zhodnotenie tovaru najneskôr do 30 dni odo dňa uplatnenia reklamácie. Po
určení spôsobu vybavenia reklamácie vybaví reklamáciu predávajúci
ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr.
Vybavenie reklamácie však nesmie byť dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia
reklamácie. Po uplynutí 30 dňovej lehoty na vybavenie reklamácie ma
kupujúci právo odstúpiť od kúpnej zmluvy a bude mu vrátená plná suma za
tovar alebo má právo na výmenu tovaru za nový.
- Práva kupujúceho pri uplatňovaní reklamácie:
- pri odstrániteľnej chybe má kupujúci právo, aby tá bola odstránená
bezplatne, riadne a včas. O spôsobe odstránenia vady rozhoduje
predávajúci. Kupujúci môže požadovať namiesto o opravy vady (opravy)
výmenu chybnej veci za bezchybnú, ak tým predávajúcemu nevzniknú
neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť chyby,
- pri výskyte neodstrániteľnej chyby, ktorá bráni riadnemu užívaniu
veci na daný účel, má kupujúci právo buď na výmenu veci alebo na
odstúpenie od kúpnej zmluvy (vrátenie peňazí),
- reklamácia sa považuje za vybavenú, ak sa skončí reklamačné konanie
odovzdaním reklamovaného tovaru, jeho výmenou alebo vrátením kúpnej ceny
tovaru, písomnou výzvou na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené
zamietnutie.
- Nepoškodenie tovaru, resp. neporušenosť obalu (podľa pokynov pri
preberaní tovaru) je potrebné skontrolovať pri preberaní tovaru, nakoľko sa
tovar pri preprave môže poškodiť, odporúčame kupujúcim rozbaliť tovar a
prezrieť si ho v prítomnosti dopravcu. Kupujúci podpisom pri prevzatí
prehlasuje, že obal je nepoškodený.
- Tieto reklamačné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných
obchodných podmienok, a predávajúci si vyhradzuje právo ich kedykoľvek
meniť aj bez predchádzajúceho upozornenia kupujúceho.
- Kontakt: GEMMY, s.r.o. so sídlom K Surdoku 9, 08001 Prešov, e-mail reklamacie@parfio.sk.